Retourneren

Zichttermijn

Wanneer u koopt op afstand bij een webwinkel heeft u als consument standaard recht op een zichttermijn van 14 dagen. Deze termijn gaat in nadat u uw bestelling heeft ontvangen. In de praktijk houdt dit voor u als consument in dat u een product binnen 14 kalenderdagen mag retourneren. Wij verlengen de wettelijk verplichte zichttermijn tot 30 dagen. Dit houdt in dat u binnen 30 dagen na ontvangst uw bestelling zonder opgaaf van reden kunt aangeven dat u van de koop afziet. Na deze melding heeft u nog 14 dagen om het product te retourneren.  


Retour voorwaarden

Conform de zichttermijn van 30 dagen kunt u een product in deze periode retourneren. Voorwaarde is wel dat u het product retour stuurt in de onbeschadigde, originele verpakking - indien redelijkerwijs mogelijk - en het product geen sporen van gebruik vertoont. Indien wij bij terugkomst constateren dat het product gemonteerd is geweest kunnen wij kosten in rekening brengen voor de waardevermindering van het product. Aangezien wij vaak geconfronteerd worden met producten die niet in nieuwstaat worden geretourneerd, moeten wij helaas deze regels hanteren. 


Retourneren

Indien u (een gedeelte van) uw bestelling wenst te retourneren kunt u gebruik maken van het later door ons toegestuurde retourformulier. Dit is alleen geldig wanneer dit een garantie is. Indien uw aanvraag is goedgekeurd (d.w.z. de zichttermijn van 30 dagen niet is overschreden) dan ontvangt u van ons per e-mail een retourlabel waarmee u de zending kunt retourneren via een PostNL Postkantoor of Pakketpunt bij u in de buurt. U dient dan alleen het pakket weg te brengen in in te leveren.  Het aankoopbedrag zal tezamen met de eventueel betaalde verzendkosten zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding aan u terug worden overgemaakt.

Voor een snelle afhandeling van uw retourzending adviseren wij u (een kopie van) de originele factuur (of ander aankoopbewijs) aan de retourzending toe te voegen zodat wij wel weten van wie het afkomstig is. Graag ontvangen wij daarbij de reden van retour. U bent echter niet verplicht de reden te vermelden. 


Garantie

AutovoorPeuters.nl hanteert voor de kinderauto’s, kindermotoren en kinderquads een garantietermijn van 12 maanden op functionaliteit met uitzondering van; slijtage gevoelige onderdelen, opladers, breuk schade of slijtage door gebruik. De garantietermijn op de accu is 6 maanden. Voorbeelden van slijtagegevoelige onderdelen zijn de tandwielen van de aandrijving(en), en de wielen. 

Indien een product defect raakt en in aanmerking komt voor garantie dan verzoeken wij u om ons een gedetailleerde omschrijving per email aan ons te versturen met daarbij eventuele foto’s en of video ter verduidelijking van de klacht. Na ontvangst van uw email beoordelen wij uw klacht en gaan wij in overleg met u opzoek naar een passende oplossing. 

Bij ondeskundig gebruik, een montagefout en of reparaties, en dergelijke door derden zonder schriftelijke toestemming van AutovoorPeuters.nl zal de garantie vervallen. Indien er sprake is van een gebrek dat niet door ondeskundig gebruik is ontstaan kan er aanspraak worden gedaan op deze garantie en zullen wij zo goed mogelijk oplossen.

AutovoorPeuters.nl vervangt of repareert het product. Indien AutoVoorPeuters.nl overgaat tot vervanging van het product en het betreft een product dat niet meer op voorraad is, mag de klant een ander product uit de zelfde categorie en prijsklasse uitzoeken. De klant mag bij instemming van AutoVoorPeuters.nl tegen bijbetaling ook kiezen voor een product van een hogere prijsklasse.

De klant kan defecte producten binnen de garantieperiode in overleg met AutovoorPeuters.nl per post opsturen of persoonlijk aanleveren. De klant kan het product na reparatie of vervanging zelf afhalen. AutovoorPeuters.nl kan eventueel in overleg het product na de reparatie of vervanging verzenden. De kosten voor het opsturen van producten na reparatie of vervanging binnen de garantie zijn voor AutovoorPeuters.nl.

AutovoorPeuters.nl is niet aansprakelijk voor het kwijt raken van geretourneerde producten bij PostNL of overige transporteurs. Indien u kiest voor het versturen van uw product adviseren wij u dit met de `getekende post` op te sturen. 


Verkeerde levering

Indien er bij de levering van het product een fout door ons is gemaakt, (bijvoorbeeld een onvolledige, onjuiste of beschadigde levering) dan raden we u aan direct of dan wel binnen 48 uur met ons contact op te nemen en te vragen om een retourlabel van PostNL. Deze kunnen wij u vervolgens per post of e-mail toezenden. Zonder label wordt uw pakket niet door de PostNL Pakketshop als retourzending geaccepteerd. U kunt het pakket met het label inleveren bij een PostNL Postkantoor of Pakketpunt naar keuze. Aan een retour label zitten voor u geen kosten aan.